CURSO DE LECTURA DE TEXTOS ACADÉMICOS EN INGLES 1 - GRUPOS 18 Y 28.
Profesor: Adrian Yaker.
Semana 1:
Presentación del curso, entrega y lectura del programa, acuerdos sobre el desarrollo del curso y entrega de primera tarea para entregar la semana siguiente (16 al 20 de Febrero).
Semana2:
Primeras estrategias de lectura y primer material de lectura (está en la fotocopiadora café de ciencias, carpeta 18).
Objetivo de la actividad: Eliminar los 3 prejuicios acerca del aprendizaje de Inglés:
1. El inglés es difícil: NO. El inglés es diferente. Acepte las diferencias y use las recomendaciones de trabajo para aprovechar el tiempo.
2. El aprendizaje del inglés requiere mucho tiempo: NO: Comprométase a trabajar (leer textos) en inglés todos los días durante 15 minutos y a repetir las actividades y recomendaciones recibidas en clase y notará un progreso rápido y grande en poco tiempo. Terminada las 15 semanas de trabajo estará en capacidad de leer y comprender un texto de 1 página en sus elementos principales en máximo 20 minutos (cinco minutos por párrafo).
3. Para entender inglés se requiere mucho vocabulario: NO. Aproximadamente es posible entender el contenido de un texto (e incluso comunicarse de manera básica) con un mínimo de 120 palabras (60 de ellas son verbos y son fundamentales como eje de la construcción de significado).
Actividades realizadas:
Actividad 1. Lectura de fragmentos de textos en otras lenguas para identificar las dificultades de lectura.
Actividad 2. Lectura de fragmentos de textos académicos de distintas áreas en inglés para aplicar las estrategias de lectura sugeridas.
Desarrollo de las actividades:
Actividad 1: Se entrega la copia con los fragmentos de lectura en otras lenguas (distintas al inglés) y se pide a los estudiantes que traten de leerlos y "entender de qué se trata el texto".
Se dan cinco minutos de lectura aproximadamente por cada párrafo.
Resultados: Los estudiantes reconocen tres dificultades para entender los textos:
1. El vocabulario desconocido (no entienden ninguna palabra en algunos casos).
2. El tema es desconocido.
3. El área de conocimiento del texto (la ciencia) es muy especializada o compleja.
Recomendaciones y estrategias:
1. Enfocarse en los pocos elementos que si se pueden reconocer (datos de la estructura del texto como fechas, autor, títulos, editorial, capítulos y números de páginas, nombres de lugares e imágenes).
2. Reconocer palabras (o conceptos) previamente vistos (en redes y medios de comunicación o actividades escolares), entendidos por contexto (conocimiento propio de la situación) o por aprendizaje previo.
3. Utilizar los elementos anteriores para construir una idea mínima de "de qué se trata el texto", qué aspectos se mencionan (descripción y detalles) y cuál es la idea principal (concepto o nombre del elemento alrededor del cual gira toda la información).
Actividad 2: Se entrega la copia con fragmentos de texto en inglés y se pide que se apliquen las estrategias anteriores y se agregan 3 preguntas:
1. De qué se trata el texto. Identificar qué cosas se dicen sobre la idea a tratar: origen, historia, características, etc. (Observar elementos bibliográficos. autor, fecha, título, lugar de edición, etc).
2. Qué tipo de texto es. Observar el formato y la estructura para reconocer si el origen es un libro, una revista o un periódico.
3. Cuál es la idea principal. Identificar el nombre o el concepto que se repite a lo largo del texto y al cual remiten todas las otras ideas.
3. Cual es la idea principal.
Recomendaciones y estrategias:
1. Observe la estructura del texto, las partes identificables y la información que estas ofrecen.
2. Preste atención especial a títulos, nombres e imágenes de apoyo.
3. Hágale preguntas al texto y trate de responderlas con la información obtenida.
4. Utilice inicialmente los elementos conocidos (Cognados: palabra parecidas ente el español y el inglés: Author, process, imitating) para obtener ideas generales de qué trata el texto.
5. Enumere las páginas del texto, los párrafos y las líneas de cada párrafo para identificar fácilmente dónde está la información importante o desconocida.
6. Subraye las palabras conocidas y encierre en un círculo las desconocidas.
7. Cuente el número aproximado de palabras totales del texto, cuente las conocidas y las desconocidas.
8. Seleccione entre 7 y 10 palabras conocidas del texto y trate de armar una idea con sentido en Español sobre el texto.
9. No utilice el diccionario a menos que sea indispensable.
10. Escriba una idea completa en español que empiece por "El texto trata de...".
Conclusiones:
Al aplicar las estrategias anteriores es notorio que:
1. Es posible comprender de manera general el contenido de un texto con un mínimo de vocabulario conocido. Por tanto, el vocabulario no es el mayor problema para entender inglés.
2. El tiempo requerido para aplicar las estrategias y lograr resultados aceptables se limita a 15 o 20 minutos de trabajo por cada texto. Por tanto, el esfuerzo de aprendizaje y práctica no es una barrera para realizar otras actividades ni implica gran desgaste ni aburrimiento.
3. La dificultad del inglés no radica en la cantidad de vocabulario conocido sino el tipo de palabras que se conocen y la capacidad para usarlas con sentido de interpretación del texto.
4. En vez de frenarse por las diferencias entre el inglés y el español se puede avanzar concentrándose en los elementos parecidos y superar los vacíos y las barreras con sentido práctico y deseo de aprender.
5. Motívese a aprender cada día y de cada lectura nuevo vocabulario, nuevas estrategias y transforme información en conocimiento y opiniones propias sobre diversos temas.
6. Practique todos los días la lectura de un párrafo y su análisis y verá los resultados en poco tiempo.
7. Piérdale el miedo al inglés. Las dificultades las crea usted con sus prejuicios y sus miedos y reconozca que el inglés es diferente en algunos aspectos. Acepte las diferencias y siga adelante.
Semana 3 (16 al 20 de febrero).
Estrategias de lectura: Skimming y Scanning.
Objetivos:
Realizar una lectura rápida para obtener la idea principal, las ideas generales y la tipología del texto (Skimming - lectura de vistazo).
Realizar preguntas al texto para identificar las ideas principales (Qué, Quién, Cuándo, Dónde, Cómo y Por qué ocurren los eventos).
Actividades realizadas:
1. Con nuevos fragmentos de texto, se aplican las estrategias de la semana anterior para identificar 10 palabras por párrafo y armar una idea acerca de qué trata el texto, identificar la idea principal y el tipo de texto.
2. Se observan distintos formatos de tipos de texto y se analizan los aspectos generales de su estructura (Prensa, revistas, libros de texto, folletos) y la información que aportan a la lectura.
3. Se hacen preguntas al texto sobre los eventos e individuos identificados en los mismos.
Qué pasó, dónde pasé, cuándo pasó, a quién le pasó, cómo pasó y por qué pasó.
Recomendaciones y estrategias:
1. Identificar el tipo de texto y su estructura permite reconocer la ciencia en la cuál puede haberse originado el texto (pueden ser varias) y así mismo el tema a tratar.
2. Según el tipo de texto, es necesario enfocarse en diferentes partes y aspectos de la lectura. No es lo mismo leer un anuncio publicitario que una tabla de química.
3. Hacer las 6 preguntas WH (What, When, Where, Who, How y Why) nos contextualiza y nos permite elaborar detalles del contenido del texto para armar una idea más completa con la información específica que hemos obtenido.
Conclusiones:
1. Hay básicamente dos estrategias rápidas de lectura para analizar y seleccionar material escrito con propósitos específicos (hacer una tarea, responder una pregunta, verificar una idea, etc.): Skimming y Scanning.
2. El Skimming es una lectura rápida de vistazo o roce que permite identificar la idea principal del texto, la idea general y el tipo de texto.
* La idea principal es "el nombre" del objeto o idea que se desarrolla en el texto. Se resuelve en no más de cinco palabras (la vida, la contaminación de los ríos, el motor de combustión interna).
* La idea general es "un resumen" de los aspectos de esa idea principal (se trata de, se mencionan tales aspectos, alguien propone lo siguiente, se usa para etc.).
* El tipo de texto es la estructura física y los objetivos del formato que hacen que un texto se diferencie de otros en lo que se llaman géneros literarios o tipos textuales (periodístico, publicitario, académico, científico, político, etc.).
3. El Scanning es una lectura rápida para identificar información específica. Se centra en nombres, fechas, lugares, acciones, secuencia de acciones y razones de las acciones.
* Una forma práctica de trabajar el Scanning es haciendo preguntas al texto con las formas WH o preguntas de información: Qué (What), Quién (Who), Dónde (Where), Cuándo (When), Cómo (How) y Por qué (Why).
Semana del 23 al 27 de Febrero 2015.
Lectura del Texto Egipto.
Objetivos y actividades realizadas:
1. Skimming y Scanning del texto.
2. Reconocimiento de ideas principales por párrafo.
3. Resumen de las ideas principales de todo el texto.
4. Preguntas WH sobre información específica.
5. Observación de un video sobre Egipto (ver link abajo).
https://www.youtube.com/watch?v=tuh3wiDienY
5. Análisis del video (skimming y scanning).
6. Relaciones entre las ideas del video y el texto.
Recomendaciones y estrategias.
1. Identificar ideas principales a través del vocabulario reconocido, las imágenes y el conocimiento previo sobre el tema. (Skimming).
2. Elaborar preguntas sobre información específica tanto del texto como del video y establecer comparaciones entre el contenido de los dos formatos de texto (video y texto escrito).
Conclusiones.
1. El skimming y scanning son estrategias de lectura rápida que aplican a todos los formatos de texto, audio, video, imagen y texto escrito.
2. Se usan las mismas estrategias de reconocimiento de vocabulario y construcción de ideas generales desde el mínimo de vocabulario, imágenes e información previa sobre el contenido.
3. Se obtiene un resumen de contenido y forma de los textos y se sacan conclusiones por parte del lector.
4. Aplique a otros textos y formatos las estrategias aprendidas y practique en su propio tiempo la lectura para que adquiera velocidad. Escriba resúmenes para que mejore su redacción.
Semana del 02 al 06 de Marzo de 2015.
Objetivos y actividades realizadas:
1. Scanning del texto para identificar los distintos tipos de palabras..
2. Reconocimiento de ideas principales usando los tipos de palabras por párrafo.
3. Resumen de las ideas principales de todo el texto.
4. Preguntas WH sobre información específica y contenidos.
5. Observación de un video sobre Marihuana legal (ver link abajo).
Video A New
Era:
https://www.youtube.com/watch?v=67aaU6211i4
Video Obama:
https://www.youtube.com/watch?v=1SwBtML2JPY5. Análisis del video (skimming y scanning).
6. Relaciones entre las ideas del video y el texto.
Recomendaciones y estrategias.
1. Identificar ideas principales a través del vocabulario reconocido según los tipos de palabras, las imágenes y el conocimiento previo sobre el tema. (Skimming).
2. Respomder preguntas sobre información específica tanto del texto como del video y establecer comparaciones entre el contenido de los dos formatos de texto (video y texto escrito).
Conclusiones.
1. La selección de las palabras claves para hacer el Skimming se puede hacer tomando como referencia la identificación de los 4 tipos de palabras más importantes: Nouns (Sustantivos - Ideas - Conceptos - Nombres de las cosas), Adjectives (Adjetivos - Características de los sustantivos), Verbs (Verbos - Acciones o estados) y Adverbs (Adverbios - Características de los verbos).
2. Se identifica las palabras y según el tipo seleccionado se pueden establecer las ideas generales (Seleccionando Nouns - Skimming), o se puede describir la secuencia de los eventos (seleccionando Verbs - Scanning).
3. Si se seleccionan Adjectives las ideas son incompletas y nos remiten a los sustantivos.
4. Si se seleccionan Verbos nos remiten a los Sujetos y Sustantivos para completar las ideas.
5. La identificación de los tipos de palabras se usa solo con el objetivo de tener algún criterio de selección de las palabras para hacer el Skimming y para reconocer que las ideas en un texto están presentadas en oraciones que se componen de Sujetos, Verbos y Complementos.
6. Relea los textos y practique su capacidad de reconocimiento de las ideas y su velocidad de lectura y redacción del Skimming.
7. Trate de aprender vocabulario nuevo clasificando las palabras por las terminaciones típicas de cada categoría y entienda la diferencia entre hablar de una idea, describir sus características o narrar la secuencia de los eventos de un texto.
Semana del 09 al 13 de Marzo de 2015.
Objetivos y actividades realizadas:
1. Scanning del texto para identificar los distintos tipos de palabras..
2. Reconocimiento de ideas principales usando los tipos de palabras por párrafo.
3. Resumen de las ideas principales de todo el texto.
4. Preguntas WH sobre información específica y contenidos.
5. Observación de videos sobre las dos posiciones respecto de la legalización de la Marihuana.
6. Análisis de los videos (skimming y scanning).
7. Relaciones entre las ideas de los videos y el texto.
Recomendaciones y estrategias.
1. Identificar ideas principales a través del vocabulario reconocido según los tipos de palabras, las imágenes y el conocimiento previo sobre el tema. (Skimming).
2. Respomder preguntas sobre información específica tanto del texto como del video y establecer comparaciones entre el contenido de los dos formatos de texto (video y texto escrito).
Conclusiones.
1. Aprender a identificar los 4 tipos de palabras significativas en un texto permite seleccionar adecuadamente las palabras claves par hacer el Skimming y entender el texto.
2. Básicamente seleccionamos sustantivos (Nouns) porque son las ideas o conceptos que presenta el texto.
3. Al seleccionar algunos verbos para completar la idea podemos establecer el orden de los eventos o el "qué pasó" en la historia.
4. Las terminaciones de los tipos de palabras nos permiten escoger rápidamente las palabras claves así como decidir en un momento de duda cuál de varias palabras es la ideas, cuál es la característica o cual es la acción que nos interesa.
5. Relea los textos y practique su capacidad de reconocimiento de las ideas y su velocidad de lectura y redacción del Skimming.
6. Si tiene que escoger entre cuáles palabras de un texto usar para armar la idea o el resumen de ideas, escoja principalmente sustantivos y verbos.
Semana del 16 al 20 de Marzo de 2015.
Week from March 16th to 20th, 2015.
Objetivos y actividades realizadas:
1. Scanning del texto para identificar las oraciones a partir de los verbo, sujetos y complementos.
2. Reconocimiento de ideas principales completando los tipos de palabras por idea.
3. Resumen de las ideas principales de todo el texto reescribiendo a partir de claves.
4. Preguntas WH sobre información específica y contenidos.
5. Observación de videos sobre la arquitectura urbana y el contexto social.
6. Análisis de los videos (skimming y scanning).
7. Relaciones entre las ideas de los videos y el texto.
Objectives and Activities to do:
1. Scanning the text to identify sentences from verbs, nouns and complements.
2. Recognize the main ideas by fullfilling the blans with different types of words.
3. Summarizing the main ideas by rewriting the text from key words.
4. WH Questions about specific information and contents.
5. Watching videos about urban architecture ans social housing.
6. Video analysis.
7. Relating ideas between videos and related texts.
Recomendaciones y estrategias.
1. Identificar ideas principales a partir de los verbos reconocidos y los correspondientes sujetos y complementos. (Skimming).
2. Respomder preguntas sobre información específica tanto del texto como del video (Scanning) y establecer comparaciones entre el contenido de los dos formatos de texto (video y texto escrito) a partir de oraciones incompletas.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identifying main ideas from the verbs and correlated subjects and complements.
2. Answerng questions about specific information from the text and the video. State comparissons between the two formats by completing sentences.
Conclusiones.
1. Aprender a identificar los tipos de verbos y sus significados en un texto permite encontrar adecuadamente las palabras claves par hacer el Skimming que completen el texto.
2. Básicamente seleccionamos los sujetos sustantivos y pronombres porque son las ideas o conceptos que presenta el texto antes del verbo.
3. Al seleccionar algunos complementos podemos completar las ideas con la información que está después del verbo.
4. Replantear las ideas en nuestras propias palabras, reemplazando por sinónimos en inglés o español es la mejor forma de saber si se comprende el contenido del texto.
5. Relea los textos y practique su capacidad de reconocimiento de las ideas y su velocidad de lectura y redacción del Skimming.
6. Preste especial atención a los verbos, si hay varios verbos en línea concéntrese en el último (de la derecha) y descarte los anteriores pues éste es el que aporta el significado importante al texto.
Conclusions:
1. Identifying verbs and meanings is useful to select key words to summarize the content of the text.
2. Nouns and pronouns are mainly selected to complete the subject element in the sentence.
3. Selecting complements complete the sentence about the action mentioned in the verbs.
4. Restate ideas in your own words by using synonims is the best way to understand the text.
5. Reread the text and practice frequently skimming main ideas and fast reading.
6. Pay attention to vebrs. In case of several verbs in the same sentence, the last one (to the right) is the meaningful verb about the content.
Week from April 6th to 10th, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Scanning the text to identify ideas from connectors.
2. Recognize the ideas by identifying the function of the connectors.
3. Summarizing the main ideas by rewriting the text from relations between 2 ideas.
4. WH Questions about specific information and contents.
5. Watching videos about cancer and chemotherapy treatments.
6. Video analysis.
7. Relating ideas between videos and related texts.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identifying main ideas from the connectors and their relationships.
2. Answerng questions about specific information from the text and the video. State comparissons between the two formats video and written text.
3. Writing simple sentences.
Conclusions:
1. Identifying connectors is useful to organize the ideas according to the relation between two events of the text: Causes and consequences.
2. Identifying the relationship between 2 ideas is more important than the simple meaning of the connector. Learn the groups of connectors and their functions and group the elements to memorize them.
3. Selecting different connectors to relate 2 ideas is a good way to memorize the list and a useful practice to understand the text from the organization of the ideas.
4. Restate ideas in your own words by using causes and consequences is a good way to understand the text.
3. Selecting different connectors to relate 2 ideas is a good way to memorize the list and a useful practice to understand the text from the organization of the ideas.
4. Restate ideas in your own words by using causes and consequences is a good way to understand the text.
5. Reread the text and practice frequently skimming main ideas and fast reading.
6. Pay attention to verbs, adjectives, nouns, to do the skimming.
7. Pay attention to connectors to understand the organization of the ideas according to the intentions of the author.
7. Pay attention to connectors to understand the organization of the ideas according to the intentions of the author.
Week from April 13th to 17th, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Scanning the text to identify ideas from connectors.
2. Recognize the ideas by identifying the function of the connectors.
3. Summarizing the main ideas by rewriting the text from relations between 2 ideas.
4. Watching videos about cancer and chemotherapy treatments.
5. Relating ideas between videos and related texts.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identifying connectors and their relationships.
2. Using connectors to relate ideas.
3. Writing ideas in Spanish and using alternative connectors.
Week from April 20th to 24th, 2015.Objectives and Activities to do:
1. Scanning the text to identify ideas from connectors.
2. Recognize the ideas by identifying the function of the connectors.
3. Summarizing the main ideas by rewriting the text from relations between 2 ideas.
4. Watching videos about cancer and chemotherapy treatments.
5. Relating ideas between videos and related texts.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identifying connectors and their relationships.
2. Using connectors to relate ideas.
3. Writing ideas in Spanish and using alternative connectors.
Conclusions:
1. Identifying connectors is useful to recognize ideas according to the relation between two events of the text: Causes and consequences.
2. Use alternative connectors helps to memorize the list of vocabulary and comprehend the author´s text organization.
3. Restate ideas in your own words by using causes and consequences is a good way to understand the text.
3. Restate ideas in your own words by using causes and consequences is a good way to understand the text.
4. Reread the text and practice frequently skimming main ideas and fast reading.
5. Pay attention to verbs, adjectives, nouns, to do the skimming.
Objectives and Activities to do:
1. Skimming the text to identify general idea, topic, area, main ideas and bibliographic information.
2. Identify ideas by types of words (Nouns, Adjectives and Verbs)
3. Identify the verbs, types and tenses (regular, irregular, Present, Past, Future)
4. Recognize the ideas by identifying the function of the connectors.
5. Asking and answering WH questions about the text.
6. Summarizing the main ideas by rewriting the text from relations between 2 ideas.
7. Watching videos about peace talk process.
8. Relating ideas between videos and related texts.
9. Transforming the text from present to past and future tenses and from affirmative to negative to interrogative forms.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify Main ideas, topic, area and date from the bibliographic info.
2. Identify types of words in terms of ideas (nouns), characteristics (adjectives) and events (verbs).
3. Use connectors to relate ideas and identify the author position about the topic.
4. Write ideas in Spanish and using alternative connectors.
5. Write WH questions.
6. Write changes of tense and form of the sentences in the text.
Conclusions:
About a text now you are able to do:
1. Identify the bibliographic elements and conclude about date, place, author, topic, area and general idea (Skimming)
2. Separate the text in paragraphas and identify main idea and supportive or argumentative ideas (Scanning).
3. Identify main ideas by recognizing nouns, adjectives and verbs (Types of words and affixes).
4. Use connectors to recognize ideas according to the relation between two events of the text: Causes and consequences (Connectors - groups and functions).
1. Identify the bibliographic elements and conclude about date, place, author, topic, area and general idea (Skimming)
2. Separate the text in paragraphas and identify main idea and supportive or argumentative ideas (Scanning).
3. Identify main ideas by recognizing nouns, adjectives and verbs (Types of words and affixes).
4. Use connectors to recognize ideas according to the relation between two events of the text: Causes and consequences (Connectors - groups and functions).
5. Use alternative connectors to restate the ideas in your own words.
6. Ask and answer questions about the content and the structure of the (WH / information questions).
6. Ask and answer questions about the content and the structure of the (WH / information questions).
7. Transform the sentences from Present to Past and Future tense and recognize the meaning differences of tense (tense determines the certainity of the events, their date and probability of occurrence) (Verbs types and tenses).
8. Transform the sentences from Affirmative to Negative to Interrogative and recognize the position of the author about the content (positive, pessimistic or dubious) (Verbs types and forms).
Week from April 27th to May the 1st, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
8. Transform the sentences from Affirmative to Negative to Interrogative and recognize the position of the author about the content (positive, pessimistic or dubious) (Verbs types and forms).
Week from April 27th to May the 1st, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
Conclusions:
About Verbs tenses and forms now you are able to distinguish:
1. Regular Verbs (verbs that form the Past adding + ED: LivED, WorkED, PlayED).
2. Irregular Verbs (verbs with changes on its Past form. Think - Thought, Go - Went, Have - Had)
3. To-Be verb (3 forms in Present: AM - IS - ARE; 2 forms in Past: WAS - WERE; 1 form in Future: WILL BE).
4. Negative form of To- Be: Verb + NOT (Am not, are not, is not, was not, were not, Won´t be).
1. Regular Verbs (verbs that form the Past adding + ED: LivED, WorkED, PlayED).
2. Irregular Verbs (verbs with changes on its Past form. Think - Thought, Go - Went, Have - Had)
3. To-Be verb (3 forms in Present: AM - IS - ARE; 2 forms in Past: WAS - WERE; 1 form in Future: WILL BE).
4. Negative form of To- Be: Verb + NOT (Am not, are not, is not, was not, were not, Won´t be).
5. Interrogative form of To-Be: Verb + Subject + Complement ? (Am I, Are you, Is she, Was I, Were You, Was She, Will I-You - She be...?)
6. Negative form of Regular and Irregular Verbs: I don´t + Verb, You don´t + Verb, She Doesn´t + Verb, I - You - She didn´t + Verb, I - you - she won´t + Verb) - I don´t live/go, I didn´t live/go,
I won´t live/go.
6. Negative form of Regular and Irregular Verbs: I don´t + Verb, You don´t + Verb, She Doesn´t + Verb, I - You - She didn´t + Verb, I - you - she won´t + Verb) - I don´t live/go, I didn´t live/go,
I won´t live/go.
7. Interrogative form of Regular and Irregular Verbs: Do I - you + verb...?, Does she + Verb...?, Did I - You - She + Verb...?, Will I - You - She + verb...? Do I live...? Did I go...? Will I think...?
8. Transformations are simple changes to the verb: adding elements (do - did - ED - will - not - don´t - doesn´t - didn´t); changing the position of the verb and the subject( Am I, Are you, Is she...?); changing the verb for its past irregular form (Go - Went, Think - Thought - Have - had)
9. Transformations of tense and form can be done without understand the content or meaning of the sentences and verbs just by using the rules of transformation. To know the verbs and understand the meaning of tense and forms is the important aspect of reading comprehension.
8. Transformations are simple changes to the verb: adding elements (do - did - ED - will - not - don´t - doesn´t - didn´t); changing the position of the verb and the subject( Am I, Are you, Is she...?); changing the verb for its past irregular form (Go - Went, Think - Thought - Have - had)
9. Transformations of tense and form can be done without understand the content or meaning of the sentences and verbs just by using the rules of transformation. To know the verbs and understand the meaning of tense and forms is the important aspect of reading comprehension.
Week from May the 4th to May the 8th, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
Conclusions:
About Verbs tenses and forms now you are able to do:
1. Identify the verbs in the text from the given list.
2. Identify Subjects and Complements.
3. Identify the Tense (Present, Past, Future) of the verbs and the Forms (Affirmative, Negative, Interrogative).
4. Transform the sentences by working on the verbs (Changes, additions, movements) using the learnt strategies.
5. Rewrite the text in terms of transformations of tenses and forms.
6. The content of the text can be managed by separating ideas from context and restating ideas in other moments or forms different from those of the original text.
7. The content analysis is based on the form analysis. Due to this, understand and identify the tense and forms of the verbs in a text is a quick way to recognize the ideas in the text and the position and objectives of the author.
8. Working with verbs tenses and forms consolidates the knowledge of English Grammar as a practical element to memorize vocabulary and learning to manage content from regular patterns of English.
Week from May the 11th to May the 15th, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
4. Work with Modal Verbs.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
5. Use Modal verbs to express possibility, capacity, necessity and obligation.
1. Identify the verbs in the text from the given list.
2. Identify Subjects and Complements.
3. Identify the Tense (Present, Past, Future) of the verbs and the Forms (Affirmative, Negative, Interrogative).
4. Transform the sentences by working on the verbs (Changes, additions, movements) using the learnt strategies.
5. Rewrite the text in terms of transformations of tenses and forms.
6. The content of the text can be managed by separating ideas from context and restating ideas in other moments or forms different from those of the original text.
7. The content analysis is based on the form analysis. Due to this, understand and identify the tense and forms of the verbs in a text is a quick way to recognize the ideas in the text and the position and objectives of the author.
8. Working with verbs tenses and forms consolidates the knowledge of English Grammar as a practical element to memorize vocabulary and learning to manage content from regular patterns of English.
Week from May the 11th to May the 15th, 2015.
Objectives and Activities to do:
1. Identify verbs in the text, tenses and forms. (Present, Past, Future, Affirmative, Negative, Interrogative).
2. Separate the sentences into simple sentences. Subject + Verb + Complement (only one verb by sentence).
3. Transform the sentences from Present to Past and Future and from Affirmative to Negative and Interrogative by using the key strategies from the 3x3 table.
4. Work with Modal Verbs.
Recommendations and Reading Strategies:
1. Identify verbs (type, tense and form).
2. Select simple sentences (only one verb) and decide the transformations (one of tense and one of form).
3. Distinguish the differences of TO-BE sentences and particular transformations of form (Negative and Interrogative).
4. Distinguish the differences of Regular and Irregular verbs transformations of forms (Negative and Interrogative).
5. Use Modal verbs to express possibility, capacity, necessity and obligation.
Conclusions:
About Verbs tenses and forms now you are able to do:
1. Identify the verbs in the text from the given list.
2. Identify Subjects and Complements.
3. Identify the Tense (Present, Past, Future) of the verbs and the Forms (Affirmative, Negative, Interrogative).
4. Transform the sentences by working on the verbs (Changes, additions, movements) using the learnt strategies.
5. Use modal verbs before another verb to express capaciy (Can - could - may - might), necessity (should, ought to) and obligation (must, have to).
6. Modal verbs work as WILL form and the auxiliar WOULD expresses future probability of occurrence.
7. The negative form is NOT (Can not - Would not) and the questions begin by the Auxiliary (Can I ...?- Would You...?- Will She...?).
8. Working with sentences and transformatios allows you to express your personal vision of a text in terms of moment of the story and your position about the content.
9. Working with modal verbs allows you to avoid the complication of present and past forms and changes and expresses the vision of an observer who is speculating about a particular situation based on previous knowledge.
10. The forms Would, Could, Might express probability in the future and are usefult to predict or suggest what a person should do in a particular case of intervention.
1. Identify the verbs in the text from the given list.
2. Identify Subjects and Complements.
3. Identify the Tense (Present, Past, Future) of the verbs and the Forms (Affirmative, Negative, Interrogative).
4. Transform the sentences by working on the verbs (Changes, additions, movements) using the learnt strategies.
5. Use modal verbs before another verb to express capaciy (Can - could - may - might), necessity (should, ought to) and obligation (must, have to).
6. Modal verbs work as WILL form and the auxiliar WOULD expresses future probability of occurrence.
7. The negative form is NOT (Can not - Would not) and the questions begin by the Auxiliary (Can I ...?- Would You...?- Will She...?).
8. Working with sentences and transformatios allows you to express your personal vision of a text in terms of moment of the story and your position about the content.
9. Working with modal verbs allows you to avoid the complication of present and past forms and changes and expresses the vision of an observer who is speculating about a particular situation based on previous knowledge.
10. The forms Would, Could, Might express probability in the future and are usefult to predict or suggest what a person should do in a particular case of intervention.
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